Milujem Ťa Inca Collagen - vďaka Tebe neprestávam tancovať!

Motivační tréneri tvrdia, že na to aby sme žili šťastný a pohodový život musíme nájsť niečo, čo nami pohne. Každý deň. Čokoľvek, čo prehovára k nášmu srdcu. Pre niektorých to môže byť pieseň, citát, kniha, televízna šou, osoba, obraz, krajina, šport...
Mojim „pohnutím“ je folklór. Veľa folkloristov vo svojich vyznaniach o zlomových okamihoch vedúcich ku folkóru, hovorí o tom, že tanec a hudbu majú v krvi, že ju zdedili po svojich mamách a otcoch, alebo že pochádzajú z kraja, kde je folkór „národným športom“. Samozrejme nájde sa aj skupina folkloristov, ktorí sa zase chytajú za hlavy, alebo prikladajú si ruku na hruď a s úpenlivým typom pohľadu vám vysvetľujú, že „ich by teda nikdy nenapadlo, že budú nadovšetko milovať folklór“ a cez to všetko sa to stalo.
U mňa sa vzťah k folkóru formoval tak divne. Narodila som sa ako tretia v poradí – po dvoch bratoch – teda viac menej už iba do počtu J. Náš pradedko bol veľký muzikant. Po jeho vzore moji bratia absolvovali hudobné vzdelanie, začali hrať najskôr v školskej a potom v riadnej dychovke a ľudová tradícia v rodine nabrala týmto pádom raketový štart. Ja som potom už len tak poskromne živorila pri týchto hudobných telesách v rodine. Karma ma dobehla už vtedy, pretože som sa im vysmievala, že vrzúkajú. Ako sedemročná som teda putovala do hudobnej aj ja. Ten klavír u mňa nebol žiadna sláva, ale „hudobku“ som aj tak zvládla na výbornú. Vyštudovala som vysokú školu, urobila si vodičák a dva doktoráty, zažila obdobia spokojnosti, radosti, ale aj nezamestnanosti, smútku a choroby. Robila som modelku, chcela som byť letuška (ale len na pozemných dráhach – vo výškach mi je na umretie), učila som na viacerých vysokých školách, vyškolila som stovku bakalárov a diplomantov, vyhrala som auto, opatrovala som deti a všetkých ktorých bolo treba, okopávala som ruže, aj kukuricu, pásla husi, predávala zeleninu, robila som sprievodkyňu po Ríme, piekla som zákusky na svadby a oslavy, mala som na sebe 28 krát svadobné šaty a aj tak som sa nevydala, pracovala som s mladými, starými, chorými, zlými, múdrymi aj hlúpymi, nešťastnými, veselými a krásnymi, obvinenými a odsúdenými, hájila som záujmy všetkých psíkov sveta. Stalo sa mi ozaj všeličo. V určitých okamihoch života som dospela k názoru, že keby podľa môjho života natočili film, volal by sa „Séria dementných rozhodnutí“.



Na pozadí môjho životného filmu sa pomaly a nevtieravo začal formovať aj môj vzťah k folklóru. Mama sa vypracovala na zručnú a vychytenú reštaurátorku a autorku ľudových krojov bez obmedzenia regiónu a postupne tú nádheru začala tvoriť aj pre mňa. A už bol len krôčik k folklórnemu rozmeru môjho života – začala som tancovať a kroje mi začali „voňať“ a neviem či som mala tento inštinkt k folklóru geneticky zakódovaný, alebo sa vo mne prebudil z lásky k mame, milovanej babičke, alebo všetkým mojim predkom ženského pokolenia, ktorí folklórom žili a tvorili v ňom a milovali ho. Dnes vlastním rozsiahlu zbierku krojov a milujem ten pátos a kľud, ktorý sála z každého kúsku týchto klenotov. Akonáhle sa oblečiem do niektorého z mojich folklórnych outfitov cítim v sebe obrovskú hrdosť. Hrdosť slovenky, hrdosť mojej mamy, babičky, prababičky a jej mamy, babičky a prababičky, ktoré boli nekonečne zručné, pracovité, skromné a obetavé. Milujem mojich predkov, milujem folklór, folkloristov, tradície, milujem kroje, milujem Slovensko a slovenka určite zostanem

Aktívny život vo folklóre je krásny, ale aj namáhavý. Naučil ma disciplíne. Naučil ma  spraviť to, čo nechceš, to čo nemusíš, ale vieš, že keď to spravíš, posunie ťa to vpred. Množstvo zážitkov a spomienok mi ide často pred očami. Atmosféra z vystúpení je stále vo mne a vyvolám si ju vždy, keď mi  nie je zrovna naj. Moje telo totiž berie energiu z kofeinu, sarkazmu a folkóru J. 




Úraz
Bola som v životnej forme a nevedela som si ani len predstaviť, čo by sa muselo stať, aby som s tancom prestala. Akcie som absolvovala chorá, zdravá, smutná, veselá, v pohode i v nepohode.  Základom bolo usmievať sa. Lebo veď nikoho nezaujímalo, ako sa cítiš.

A teda stalo sa. Nastal pád – bežný pád na zadok, akurát veľmi  nešťastný. Úraz krížov bol tak ťažký, že som si 12 hodín necítila nohy. Kolobeh života sa obmedzil... Aktivitu vystriedala pasivita. Energickú babu a jej svet plný hudby a tanca nahradil človek ležiaci na posteli.
Rehabilitácie – bolesť – slzy – bolesť – prečo práve ja? - infúzie – bolí? bolí! – nemocnica – cvičenie – ja už nechcem žiť – barle – ja už chcem ísť domov.
V lete som to konečne rozchodila. Bolesti a obmedzenia však zostali. Bola som rada, že prejdem obvyklé trasy,  aj to slimačím tempom.  A vtedy ma napadlo: kam sa preboha všetci ponáhľate J.  To, čo som milovala, už stratilo význam. Už som netancovala, nešportovala, ani nepredvádzala šaty na módnych prehliadkach. Dokonca už iba pomyslenie na tieto aktivity, ktoré som nemohla robiť, mi spôsobovalo emocionálny stres a ľútosť.   

Celý život sa učím nebyť k ničomu pripútaná. Prijať to, čo príde a nechať to odísť, keď je čas. Učím sa, že to, čo je skutočne pre mňa ku mne príde s ľahkosťou. S tým, že netancujem a nešportujem, som sa ale zmieriť nevedela. Bolo to blbé a nespravodlivé a „povzbudzujúce“ slová okolia mi spôsobovali životnú traumu. Ako sa s obľubou hovorieva, keď nevidíte riešenie: všetko chcelo čas. V mojom  prípade však čas plynul veľmi pomaly. Pretože, keď  sa čas rozpadáva na sekundy, pričom každá z nich je až po okraj naplnená bolesťou, vtedy čas plynie ozaj pomaly. Ťažkí pacienti to vedia.
Cesta za zdravím a pohybom bola veľmi tŕnistá a  keď sa obzriem späť, vidím slzavé údolie. Ale keďže kráľovná vždy premení bolesť na silu, tak som sa nevzdala ani ja! Tamtadadáá J Hľadala som možnosti, skúšala kadejaké procedúry, prosila, klopala a znova hľadala. Výsledkom je mojich „sedem divov sveta“, ktoré mi zachránili život a áno, „sedem divov sveta“ vďaka ktorým neprestávam tancovať J


 
 
Inca Collagen
 
Prvým divom je kolagénový výživový doplnok  Inca Collagen,  bez ktorého si už svoj život neviem a nechcem predstaviť.  Pravidelnejšie som neužívala ani antibiotiká. Nikdy som sa nezamýšlala nad kolagénom a jeho významom, pamätám si, že v médiách som zachytila, že krásna herečka si natiera tvár čistým kolagénom. Ale kde ho vzala, alebo či je to naozaj pravda, to som už neriešila.
 
Význam kolagénu
 
Prevratným produktom, ktorý má štatisticky najlepšie „čísla“ je Inca Collagen
Pri hľadaní riešenia mojich pohybových problémov som siahla po ňom aj ja. Kolagén patrí  k základným proteínom v našom tele – spája bunky a formuje tkanivá – čiže vytvára z nich štruktúru. Celkovo zaisťuje integritu tkanív, kostí, svalov, kĺbov, je nevyhnutný na regeneráciu chrupaviek a ich elasticitu.  Kolagén sa síce spája  najmä s kĺbami, ale nachádza sa v celom tele. Jeho nedostatok má za následok degeneratívne zmeny pohybového aparátu a sťažené hojenie poranení a zlomenín. Medzi viditeľné znaky jeho nedostatku patria najmä vrásky, nepružná pokožka, suché vlasy, pery, ruky, nohy, lámavé nechty, pigmentové škvrny, celulitída. V detstve sa kolagén tvorí automaticky a v primeranom množstve, avšak s tým ako zrejeme, sa jeho produkcia úplne zastavuje. Samozrejme zdroj kolagénu je v rastlinnej aj v živočíšnej potrave. Jeho tvorbu stimulujú najmä sójové produkty, zelenina červenej farby – najmä rajčiny, červená repa a z ovocia najmä jahody a červené jablká. Taktiež fazuľa, kapusta, výborné je avokádo, losos a morčacie mäso. A moja babička vždy hovorievala, že na kĺby je výborná huspenina J
Lenže!
Množstvo kolagénu, ktorý je telo schopné získať zo stravy je v porovnaní s výživovými doplnkami nízky. Preto ľudia s obľubou siahajú po voľno predajných prípravkoch s vyšším obsahom kolagénu. 

Výnimočnosť Inca Collagenu

Jeho výnimočnosť, ktorá oslovila mňa ako laika je v tom, že ide o tzv. bio-aktivíny (živý) kolagén, čo v preklade znamená, že moje telo ho využije tak, ako by si ho vyrobilo samo. Neobsahuje zbytočné príchute a prísady a ide o 100% morský kolagén. Úžasné je i to, že ide o kolagén vo forme prášku, ktorý stačí nasypať do pohára a zaliať vodou ( nie naopak J), džúsom, alebo mliekom – podľa toho na čo máte práve chuť. Jednoduchosť prípravy nápoja je upevnená ešte aj tým, že sa nemusíte obávať, či pijete dostatočné množstvo kolagénu, alebo by ste mali jeho príjem zvýšiť. Jedno vrecúško totiž obsahuje 3 gramy hydrolyzovaného kolagénu – a čuduj sa svete, je to presne také množstvo kolagénu, ktoré naše telo dokáže  efektívne spracovať a prijať.
Jedno vrecúško kolagénu denne a hotovo! Aké jednoduché. 
Len pre vysvetlenie – hydrolýza je metóda výroby kolagénu za studena. Vďaka nej má rovnakú štruktúru trojitej špirály ako kolagén v ľudskom tele. A práve zásluhou tejto podobnosti dôjde k jeho efektívnemu vstrebaniu a spracovaniu. Obsahuje kolagén typu I,II,III. Kolagén typu I. sa nachádza v ľudských tkanivách, pričom má najväčšie zastúpenie v koži a kostiach. Kolagén typu II. je nevyhnutný pre správne fungovanie chrupavkových tkanív a práve tam sa nachádza v najväčšej miere. Kolagén typu III. klesá v našom tele s pribúdajúcim vekom a postupne je prirodzene nahrádzaný kolagénom typu I.

Inca Collagen + vitamín C

Dôležité kombo tvorí kolagén s vitamínom C. A to preto, že práve céčko podporuje stabilitu a syntézu kolagénu. Ak ho je v tele nedostatok spôsobuje poškodenie kolagénu. No a tým, že je kolagén významnou zložkou spojivového tkaniva kĺbov, dochádza k degradácii chrupavky a obmedzeniu pohyblivosti.
Výrobca preto dodáva Inca Collagen spolu s kvalitným vitamínom C.
Ti ľudia proste pamätajú na všetko a produkt je fakt premakaný po všetkých stránkach. A toto ma utvrdilo v tom, že beriem ozaj "kvalitku".
Produkt sa objednáva na stránke www.incacollagen.sk, ale dá sa kúpiť tiež vo všetkých slovenských lekárňach:


 Účinky

Medzi super vlastnosti Inca Collagenu patrí rýchly nástup účinku.
Počas prvých 30 dní kolagénovej kúry som si ako prvé všimla to, že mi vyplo pleť. A to som sľúbila manažérovi z Inca Collagen, že keď z tohto kolagénu opekniem, že ho budem do smrti velebiť – tak ťa teda velebím Ľubo! Pokožka na tele je tiež o niečo pružnejšia, ale pleť na tvári je doslova šťavnatá. Takže jupí.
Pol roka pripútanosti na lôžko a najmä pol roka plného injekcií, infúzií, liekov a kortikoidov v rámci liečby zlomenín spôsobil to, že vlasy padali ako divé. Padali  nielen vlasy, ale takmer úplne mi vypadalo i obočie a mihalnice. Ak si myslíte, že zveličujem, alebo preháňam a pritom realita až taká strašná nebola, tak vám zodpovedne prehlasujem, že bola. Normálne ma to zbavilo slov. Mama ma utešovala, že vlasy mi zase pekne dorastú a po čase som tomu aj uverila. Nakoľko som mala stále poúrazové problémy, tak potrebná bola aj chemická liečba. A tá situácia sa zase zhoršila. Pretože vlasy mi nedorástli a nezhustli.  Začala som brať rôzne typy vitamínov určených na vlasy, kupovala rôzne masky a kondicionéry, ale efekt vôbec nenastupoval. Neviem či to spôsobovali všetky tie lieky, alebo starostlivosť, vážne neviem. Každopádne som si prestala vlasy aj žehliť a fénovať, nechávala som ich voľne schnúť, česala som sa opatrne, takmer vôbec, aby som nezostala holohlavá. Inca Collagen dokázal zázrak prírody -  moje vlasy konečne začali rásť, rastie mi "celé poschodie" na vrchu hlavy a vyzerá to hrozne smiešne, ale nech.  Vlasy sú omnoho hebkejšie, hladšie a hydratované. Konečne vyzerajú ako „živé“ a konečne  sa aj pohupujú, keď pohnem hlavou J.



Samozrejme, že ako ženu ma neskutočne tešia tieto pokroky, ktoré sa týkajú vizáže, ale mne išlo v prvom rade o zdravie mojich krížov. Tiež sa vám občas stáva, že „hekáte“ ako hrajúce profesionálne tenistky?  Mne áno. Ja som v podstate „hekala“ nonstop. Podotýkam, že od bolesti. Pri každom pohybe, pri obúvaní topánok, pri  vstávaní, líhaní, sadaní, pri otáčaní sa,  pri sadaní do auta - a najmä vystupovanie z neho bolo pre mňa nadľudský výkon. No a to som chcela tancovať J  Počas užívania Inca Collagen cítim, že moje pohyby sú vláčnejšie, akoby ľahšie a menej ťažkopádne.  Pohyblivosť je prirodzenejšia, už nemusím rozmýšľať nad tým, ako daný pohyb urobím, som si istejšia. Cvičenie je pre mňa ľahšie zvládnuteľnejšie a tiež  výrazne ustúpili svalové horúčky a pálenie kostí a svalov po  namáhaní sa. Jediné, čo sa mi zapaľuje sú lýtka – veď ide jar J . V nohách cítim dlho nezažitú silu a život  a zvládam zvyšovanie záťaže pri cvičení vo fitnes. Samozrejme, že výsledky sa dostavia časom, nie za noc. Ale vidím obrovské rozdiely v kvalite môjho tela oproti tomu, čo bolo doteraz.
A najmä – znovu chodím na tanečné tréningy a makám na tom, aby som sa bravúrne vrátila do sveta hudby a tanca. Skrátka – neprestávam tancovať J .
Inca Collagen veľmi odporúčam všetkým vám milí folkloristi a športovci a aj vám baby, ktoré chcete byť zdravo krásne. Okrem fantastických výsledkov pohybovej aktivity vás môžu dostať aj maximálne širokospetrálne účinky Inca Collagenu, ktoré sú zamerané najmä na:
 
  • mimické vrásky
  • suché vrásky
  • zvädnutá a ovisnutá pleť
  • popraskané žilky
  • začervenaná pleť
  • suchá koža
  • popraskané pery
  • pigmentové škvrny
  • slabý rast vlasov
  • vypadávanie vlasov
  • suché vlasy
  • lámavé vlasy
  • šedivé vlasy
  • tvrdé nechty
  • krehké nechty
  • štiepiace sa nechty
  • lámavé nechty atď.

Z popisu vyplýva, že Inca Collagen je splneným snom najmä žien, najmä čo sa týka jeho vplyvu na krásu. Ale čudovali by ste sa, ako je cenený aj u chalanov a mužov. Vynikajúci je po športe, alebo tanečnom tréningu a chalani v súbore ho pili najskôr na tajnáša J Teraz na ňom fičia verejne a mne je hrozne smiešne ako si okrem iného pochvaľujú žo, že majú jemnú pleť J




 

 

























































































Komentáre

Obľúbené príspevky